به دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد خوش آمدید

دانشكده ادبيّات و علوم انسانى دانشگاه فردوسى مشهد با هدف تأمين نيروى انسانى متخصّص و ماهر به عنوان دومين واحد آموزش عالى در سطح شهر مشهد با راه‏ اندازى گروه زبان و ادبيّات فارسى در سال ۱۳۳۴ هجرى شمسى تأسيس گرديد. در سال بعد رشته ‏هاى زبان و ادبيات انگليسى و زبان و ادبيّات فرانسه ايجاد شد. پس از گذشت يك سال ديگر رشته‏ هاى تاريخ و جغرافيا در اين دانشكده آغاز به كار نمود. رشته زبان شناسى در سال ۱۳۴۲ فعاليت خود را آغاز نمود.
هم اکنون در دانشکده ادبيات و علوم انسانی ۹ گروه آموزشی در دوره روزانه و ۸ رشته تحصيلی کارشناسی در دوره شبانه فعاليت دارند. اين دانشکده در حال حاضر تعداد ۱۰۳ عضو هيأت علمی (۱۱ استاد، ۳۵ دانشيار، ۵۰ استاديار و ۷ مربی)، ۵ کارشناس آموزشی، ۴۴ کادر اداری و ۱۲ نیروی خدماتی، ۱۴۵۰ دانشجوي كارشناسي، ۹۵۰ دانشجوي كارشناسي ارشد و ۲۸۵ دانشجوي دكتري دارد.
همچنين از سال ۱۳۵۲ تاكنون هر سال چهار شماره از مجله علمي- پژوهشي زبان و ادبيات در اين دانشكده منتشر می شود. اين مجله به منظور ارائه جديدترين پژوهش های انجام شده در رشته های علوم انسانی، مقالات علمی- پژوهشي اعضای هيأت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقيقاتی ديگر را نيز چاپ می نمايد.

متقاضی که لزوما باید یکی از واحدهای زیر مجموعه ي دانشگاه فردوسی مشهد باشد طی نامه ای به مرکز اطلاعات، آمار و امور رایانه ای دانشگاه و از طریق اتوماسیون درخواست خود را ارايه می نماید. نمونه ای از این نامه در زیر آمده است.

جناب آقاي دكتر حسینی سنو
رئيس محترم مركز اطلاعات، آمار و امور رايانه دانشگاه

با سلام و احترام ،

خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به راه اندازی وب گاه و ایجاد پست الکترونیکی به شرح زیر جهت ...........[به عنوان مثال: انجمن ژئوپلتیک ایران در دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی]........ اقدام لازم را مبذول فرمایند.

ضمناً جناب آقای/سرکار خانم.............. به عنوان مدیر وب گاه به حضور معرفی می گردند.

Email : 

website: .......um.ac.ir

مشخصات و امضای فردی صاحب امضا و مرتبط با ویگاه مورد درخواست در اتوماسیون اداری دانشگاه

توجه:
۱- مدیر وبگاه شخصی است که رابط بین مرکز و واحد متقاضی می باشد. شناسه و کلمه ی عبور مدیریت وب گاه در اختیار وی قرار می گیرد و به وی آموزش های لازم جهت مدیریت اطلاعات وب گاه داده می شود. پیگیری و هماهنگی های لازم تا مرحله ی حصول نتیجه و راه اندازی کامل وب گاه برعهده‌ی وی خواهد بود. انتخاب فردی پیگیر، علاقمند، آشنا به اصول اولیه طراحی وب جهت این کار توصیه می‌شود.

۲-پست الکترونیک به صورت پیش فرض ایجاد نمی شود. در صورتی که واحد مورد نظر، متقاضی پست الکترونیک نیز می باشد باید حتما در نامه ذکر شود.

۳-نام دامنه باید حتما به um.ac.ir ختم شود. نام هایی مثل .ir یا .org و .com و .... ثبت نمی گردد. از بکاربردن www در ابتدای نام دامنه خودداری شود. مثلا نامی مانند siacd.um.ac.ir نامی معتبر است. در حالی که www.siacd.um.ac.ir قابل قبول نمی باشد.

توصیه می شود قبل از ارسال نامه نسبت به تکراری نبودن و معتبر بودن نام با کارشناسان مرکز هماهنگی لازم صورت گیرد.

پس از دریافت نامه توسط ريبس مرکز و ارجاع آن به کارشناس مربوطه، شخصی که در نامه به عنوان مدیر وبگاه معرفی شده است طی تماس با کارشناس مرکز،در خواست زمانی جهت دریافت آموزش های لازم برای مدیریت وبگاه می نماید. در جلسه‌ی آموزش نسبت به انتخاب تم و طرح گرافیکی سایت توافقاتی صورت می گیرد. طرح سایت می تواند از بین نمونه کارهای انجام شده انتخاب گردد. در صورتی که طرح سایت مشابه نمونه کارهای انجام شده به همراه تغییرات جزیی باشد کار سریع تر آماده و تحویل می گردد.(بین یک تا دو هفته پس از انتخاب قطعی طرح) و در غیراینصورت مستلزم زمان بیش تری خواهد بود.

ذکر یک نکته مهم : در صورتی که مدیر وبگاه تغییر نماید لازم است طی نامه ای به مرکز گزارش شود. و شخص جدیدمعرفی گردد. همچنین در اسرع وقت نسبت به تغییر کلمه عبور وبگاه اقدام لازم صورت گیرد.

 

2917دانشجو
104عضو هیات علمی
19077دانش آموخته
423دانشجوی بین المللی
84 رشته/مقطع تحصیلی
9گروه آموزشی