اولين نشريه فارسي زبان در پايگاه بين المللي DOAJ  نمايه شد .

مجلّه علمي و پژوهشي جستارهاي ادبي (ادبيات و علوم انساني سابق ) به عنوان اولين نشريه ادبي (Full Text) فارسي زبان موفق به دريافت استاندارد پايگاه بين المللي DOAJ   گرديد و در اين پايگاه نمايه شد .

بنا به گزارش خبرنگار روابط عمومي دانشگاه فردوسي از دانشكده ادبيات و علوم انساني دكتر علي شريعتي، مجلّه علمي و پژوهشي جستارهاي ادبي (ادبيات و علوم انساني سابق ) به عنوان اولين نشريه فارسي زبان موفق به دريافت استاندارد پايگاه بين المللي DOAJ   گرديد و در اين پايگاه نمايه شد . مجله جستارهاي ادبي كه يكي از قديمي ترين نشريات علمي و پژوهشي  در حوزه زبان و ادبيات فارسي است.

اولين شمارگان آن  در بهار 1344 منتشر شد و در بهار 1394 با چاپ  شماره 186 پنجاهمين سال خود را پشت سرگذاشت . هم اكنون اين مجله با سردبيري خانم دكتر مه دخت پورخالقي و مديريت اجرايي آقاي سيد محمد علي موسوي منتشر مي شود .پايگاه DOAJ  يكي از بزرگترين و معتبرترين پايگاه هاي اينترنتي دسترسي آزاد به متن كامل مقالات و مجلات است و نمايه شدن مجلات در اين پايگاه باعث افزايش استناد و ارجاع به مقالات و در نتيجه بالا رفتن ضريب تاثير (Impact Factor) مجلات خواهد شد .

 

111

 

12