| Theory of Mind in Adults with Traumatic Brain Injury | شهلا شریفی | |
| تحلیل نحوی - معنایی ساختمان بند ساده در زبان فارسی بر پایه دستور نقش گرای نظام مند هلیدی | رضا زمردیان,محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۰۴-۹ |
| Split-Ergative Morphology in Hindi/Urdu, Pashto & Balochi Languages | نادر جهانگیری | ۲۰۰۵-۶ |
| on the developement of tense aspect system in EARLY NEW and NEW persian | اعظم استاجی | ۲۰۰۷-۱۱ |
| An Intelligent System Based on Fuzzy Probabilities for Medical Diagnosis - A Study in Aphasia Diagnosis | نادر جهانگیری | ۲۰۰۹-۳ |
| the relation between gender -linked factors and the writing ability of pre- university student | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۰۹-۸ |
| Morphosyntactic Changes In Persian And Their Effects On The Grammar | اعظم استاجی | ۲۰۰۹-۸ |
| subcortical organization of Languages in Bilingual Brain | نادر جهانگیری | ۲۰۰۹-۸ |
| A novel system of telling the time: The case of midday and midnight as focal points in a home sign language | علی ایزانلو,شهلا شریفی | ۲۰۱۰-۸ |
| Designing and validating Home Culture Attachment Questionnaire for students of foreign languages and its application | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۰-۱۰ |
| Contrastive Analysis of Dog Expressions in English and Persian | اعظم استاجی | ۲۰۱۱-۴ |
| Semantic Derogation in Persian Animal Proverbs | اعظم استاجی | ۲۰۱۱-۹ |
| A Study of Grammatical Relation Heirarchy in the Contemporary Written Persian Language | شهلا شریفی | ۲۰۱۱-۱۰ |
| Speakers' Cues Inviting Back Channel Responses in Spontaneous Persian Conversation | شهلا شریفی | ۲۰۱۱-۱۱ |
| A Survey on Persian Metaphors in Political texts from Cognitive Point of View | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۴ |
| The Investigation of Punctuation in Photographic Copies of Persian Writing | اعظم استاجی | ۲۰۱۲-۵ |
| Persian Back Channel Responses in Formal Versus Informal Contexts | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۷ |
| The Analysis of Quranic Collocations in the Orchard - Boostan of Sa’di | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۲-۸ |
| Thematic roles and Grammatical Features of Cursing and Blessing Speech Acts in Kurdish(Ilami Dialect | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۸ |
| Assessing Speech Acts of Curses and Prayers in Persian | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۹ |
| Head and Face parts naming in Kurdish: Lexical diversity and productivity | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۹ |
| Role of Body Members in Constructing Metaphors in Persian Political Texts | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۱۰ |
| A Study on Historical Etymology and causes of Collocations in Persian Language | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۱۱ |
| Assessing Lexical Collocations in the Masnavi Manavi by Maulana | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۲-۱۱ |
| Event Schemas and Thematic Roles in Ilami Dialect of Kurdish | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۱۲ |
| Figurative Use of Animal Names in Kurdish Idioms (Ilami Dialect) | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۱۲ |
| kə and xu as Parallel Focus Markers in Ilami Dialect of Kurdish | شهلا شریفی | ۲۰۱۲-۱۲ |
| The Analysis of Grammatical Voice in the Short Story-The Setar | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۲-۱۲ |
| The Investigation of Shortening Processes of Persian Vocabularies in Web Chats | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۲-۱۲ |
| An Investigation into the Behavior of Persian Multiple Interrogatives with Respect to the Superiority Effect | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۱ |
| On Sex Discrimination in Persian Proverbs | شهلا شریفی | ۲۰۱۳-۱ |
| The Study of Pro-drop Parameter in Two of the Persian Dialects - Baluchi and Sistani | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۱ |
| A Functional Description of Narratives Produced by Kurdish-Persian Bilinguals | محمود الیاسی,شهلا شریفی | ۲۰۱۳-۲ |
| A Typological Description of Word Order-Rules in Kurdish(Ilami Dialect | شهلا شریفی | ۲۰۱۳-۲ |
| Congruent and metaphorical uses of modulation in persian: A case study about advertising and press discourses | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۲ |
| The Analysis of Language Change in The Kurdish Narratives Produced by 60 Kurdish-Persian Bilinguals | شهلا شریفی,محمود الیاسی | ۲۰۱۳-۲ |
| The Analysis of The Main Conversatioon Ending Strategies of Persian Phone Conversations | شهلا شریفی | ۲۰۱۳-۲ |
| A Survey of Event Schemas on the Quran (Ar-rahman Sura | شهلا شریفی | ۲۰۱۳-۴ |
| A Comparative Study of Word Formation processes of Ilami kurdish and English | شهلا شریفی | ۲۰۱۳-۵ |
| Using Exact Formant Structure of Persian Vowels as a Cue for Forensic Speaker Recognition | شهلا شریفی,محمدرضا پهلوان نژاد,اعظم استاجی,مهدی مشکوه الدینی | ۲۰۱۳-۶ |
| Assessing the effects of dyslexia on second language acquisition | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۶ |
| The Effect of Semantic Features of Native Lexical items on Persian Speaking Learners of English in Translation | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۶ |
| The Relationship between Culture Shock and Sociolinguistic Shock: A Case Study of Non-Persian Speaking Learners | شهلا شریفی | ۲۰۱۳-۷ |
| The Specification of the Position and Relationship between Heads and Dependents in English NPs from Government and Binding Perspective | علی علیزاده | ۲۰۱۳-۷ |
| Q-Particle in Azari Turkish | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۸ |
| the surveying of the polarity by mood adjuncts in persian language Based on Functional Grammar Approach | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۸ |
| Auditory-Verbal Music Play Therapy: An Integrated Approach | شهلا شریفی | ۲۰۱۳-۹ |
| A Survey on Optimal Innovation and Salience Hypothesis in the Persian Advertisment | شهلا شریفی,مهدی مشکوه الدینی | ۲۰۱۳-۹ |
| An Assessment of Subject Position in Persian Language | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۹ |
| Cognitive Linguistics: The Study of Discourse Goals of Using Different Types of Figurative Language | شهلا شریفی,مهدی مشکوه الدینی | ۲۰۱۳-۱۰ |
| EFL Teachers Self-regulation and Job Performance | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۳-۱۰ |
| The Most Difficult Areas in English Writing: A Study on Iranian and Malay Students’ and Teachers’ Perception | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۳-۱۰ |
| The Role of EFL Teachers in Increasing High School S tudents’ Motivation in Classroom | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۱۰ |
| A Study on Myside Bias and the Iranian EFL Students | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۳-۱۱ |
| Sonority Sequencing Principle in initial cluster consonant in Sistani Dialect | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۳-۱۱ |
| Match or Mismatch of the Head Parameters and Comprehension of EFL Learners | علی علیزاده | ۲۰۱۴-۱ |
| Interactional Metadiscourse in English and Persian News Articles about 9/11 | شهلا شریفی,محمود الیاسی | ۲۰۱۴-۲ |
| The Spelling Error Analysis of the Written Persian Essays of Russian Adult Learners of Persian | اعظم استاجی,محمود الیاسی | ۲۰۱۴-۲ |
| bebaxŠid (Excuse Me) as a multicutural speech act in Persian | محمود الیاسی,شهلا شریفی | ۲۰۱۴-۳ |
| Exploring Hedges and Boosters in 9/11 English Front Page News Articles | شهلا شریفی,محمود الیاسی | ۲۰۱۴-۳ |
| A Contrastive Analysis on the Application of Definite and Indefinite Articles in the Story Texts in Persian and English Languages | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۴-۴ |
| Comparison of the Speech Syntactic Features between Hearing-Impaired and Normal Hearing Children | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۴-۴ |
| The effect of speech therapy on acoustic speech characteristics of cleft lip and palate patients: a preliminary study | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۴-۴ |
| Xaste nabâŠi(d)” as a culture specific act in Persian | محمود الیاسی,شهلا شریفی | ۲۰۱۴-۵ |
| Metaphorical Conceptualizations of Anger in Ilami Kurdish | علی ایزانلو | ۲۰۱۴-۶ |
| The Investigation of Lenition in Generative Phonology in Sistani Dialect | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۴-۷ |
| Improving the Proficiency of Iranian Students in Learning English by Using Games | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۴-۸ |
| A Contrastive Study of Rhetorical Functions of Citation in Iranian and International ELT Scopus Journals | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۴-۹ |
| A syntactic analysis of English translations of the Quran on some problematic accusative structures | علی علیزاده | ۲۰۱۴-۹ |
| Word Association in Young Persian Adults | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۴-۱۱ |
| Comparison in the Metaphorical Usage of the Word “Wisdom” in the Poems of Two Khorasanian Rational Poets Using Cognitive Linguistics | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۵ |
| Analyzing Contrastive Features in English and Persian Argumentative Writing | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۶ |
| Tragedy of Self - immolation: An Iranian Case Study in the Towns of Salas Babajani and Sarpol Zahab | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۶ |
| Semantic Classification of Ilami Kurdish Verbs of Motion | علی ایزانلو | ۲۰۱۵-۷ |
| The Relationship between Gesture and Language Proficiency in Iranian EFL Learners | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۱۰ |
| AIDS Awareness: An Iranian Case Study at Ferdowsi University of Mashhad | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۱۲ |
| Critical Analysis and Teachers’ Perspectives on Prospect One (Iranian Junior High School English Book | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۵-۱۲ |
| An Iranian Case Study on the Relationship between EFL Teachers’ Self-confidence Level and Learners’ Speaking Development | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۶-۱ |
| An Evaluation of the English Translations of Some Grammatical Patterns in the Noble Qur’ān | علی علیزاده | ۲۰۱۶-۹ |
| The Tilt Model Acoustic Survey of Intonation in Children with Sever Autism | شهلا شریفی | ۲۰۱۶-۱۱ |
| A Mixed Methods Study of the Relationship Between Cultural Capital of Senior High School English Teachers and Their Self-Efficacy in Iran’s English Language Classrooms | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۷-۷ |
| Investigation of Semiotics in Public Service Anouncement of Radio Health Channel | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۱۷-۷ |
| Studying characterization in Arthur Miller’sThe Crucible | شهلا شریفی | ۲۰۱۸-۱ |
| The Impact of Sentiment Features on the Sentiment Polarity Classification in Persian Reviews | شهلا شریفی | ۲۰۱۸-۲ |
| Home Cultural Attachment and Self-regulated Strategies among Iranian EFL learners | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۸-۴ |
| Semantic Comprehension of Persian Endocentric and Exocentric Compounds in non-Persian Speakers | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۸-۴ |
| Topics and Transitivity Choices in Iranian Learners English Writings | عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۸-۷ |
| A syntactic analysis of Persian deverbal nominals: An exo-skeletal approach | علی علیزاده | ۲۰۱۹-۴ |
| Semantic memory and multiple sclerosis: when names do not come easily | شهلا شریفی,عطیه کامیابی گل | ۲۰۱۹-۱۱ |
| Semantic comprehension of idioms | شهلا شریفی | ۲۰۲۰-۸ |
| Development of contrastive-partitive in colloquial Persian | علی علیزاده | ۲۰۲۰-۱۱ |
| Is Everything a Challenge for Multiple Sclerosis patients? Nonverbal Semantic Memory Performance in Iranian Relapsing-Remitting Multiple Sclerosis Patients | شهلا شریفی,عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۱-۲ |
| Exploring the comparison between bilingual and monolingual students’ perception of classroom environment | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۲۱-۳ |
| The Use of Hedges in Persian Learners’ Writing | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۱-۷ |
| A study on the relationship between language aptitude, vocabulary size, working memory, and L2 writing accuracy | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۱-۱۰ |
| Metaphoric chains | علی ایزانلو | ۲۰۲۱-۱۰ |
| The Effect of Computer-Mediated Feedback on L2 Accuracy. Does the Difference in Learners’ Perceptual Style Moderate the Effectiveness of the Feedback? | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۲-۴ |
| Teachers’ evaluating teaching methods at the Teaching Persian Language to Non-Persians center at Ferdowsi University of Mashhad | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۲-۵ |
| Using the Structure of Evaluative Components as a basis for comparing the oral narratives of schizophrenics and healthy individuals | علی ایزانلو | ۲۰۲۲-۶ |
| A Study on Some Language Impairments in Patients with Lewy Body Spectrum Disorders | شهلا شریفی,علی علیزاده | ۲۰۲۲-۱۲ |
| The role of corpus linguistics in sentiment analysis of Persian texts, case study: a Farsi news agency website | محمدرضا پهلوان نژاد | ۲۰۲۳-۱ |
| The Impact of Writing Strategy Instruction: Undergraduate Students’ Academic Writing Performance and Strategy Use | عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۳-۲ |
| Grammatical categorization based on frequent frames in Persian child-directed speech | علی علیزاده,عطیه کامیابی گل | ۲۰۲۳-۳ |