4

مراسم بزرگداشت چهارمین  سالگرد شهادت سردار دل ها شهید قاسم سلیمانی همراه با تحلیل فاجعه تروریستی کرمان در تالار دکتر شریعتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی  دانشگاه فردوسی مشهد با سخنرانی رئیس محترم دانشکده آقای دکتر حسنی وجناب سرهنگ بازیاد و با حضور جمعی ازاساتید و  کارمندان دانشگاه برگزار شد.

رئیس محترم دانشکده ضمن خیر مقدم خدمت به حضار، پاسداشت سردار سلیمانی را ، پاسداشت دین و فرهنگ اسلامی و ملی عنوان کرده و بزرگترین ویژگی سردار سلیمانی را حرکت در مدار توحیدی و در مسیر عدالت و حق جویی دانستند. ایشان شخصیت سردار را شخصیتی فرا زمان و فرا مکان معرفی کرده و فرمودند: "دشمن تصور می کند که سردار را ترور کرده است اما در حقیقت خودش را ترور کرده است زیرا سردار یک شخص نیست یک فرهنگ است و فرهنگ ترورشدنی نیست همچنان که امام راحل میفرمودند: در این مسیر چه کشته شویم چه بکشیم، پیروزیم زیرا کسی که در مسیر خداست مرگ ندارد."

در ادامه سرهنگ بازیاد سخنان خود را در خصوص وقایع اخیر ایراد کردند و گفتند: در رخدادهایی که اتفاق افتاده ( مانند ترور سردار یا حادثه تروریستی کرمان) باید بدانیم دشمن ما از موضع تهاجمی  این اقدامات را انجام داده یا دفاعی، این نوع اقدامات از حوزه­ی آفندی است یا پدافندی. ایشان این پرسش و دغدغه را که ایا چنانکه پس از شهادت سردار وعده داده شده بود، انتقام سخت از دشمن گرفته شده یا نه به برخی از تحولات منطقه اشاره کردند و با تحلیل این تحولات، دستاوردهای جمهوری اسلامی را یادآور شدند. برای نمونه تغییردیدگاه مردم دنیا در خصوص تهدید بودن یا نبودن اسرائیل در منطقه (در گذشته اسرائیل را تهدید نمی­دانستند و امروز غالبا می­دانند) و یا رأی و تمایل مردم و حتی کشورهای منطقه به قطع رابطه با این رژیم را نمونه­ای از این دستاوردها دانستند. ایشان همچنان فرمودند انتقام از افرادی که مسئول ترور سردار بودند ساده­ترین کار است اما نسبت به دستاوردهایی که اقدامات وسیاستهای  دیگر جمهوری اسلامی در این مدت به ارمغان اورده، چیزی نیست. سرهنگ بازیاد همچنین بحث نزدیک شدن به انتخابات را مطرح کردند و بیان داشتند:" داریم به سمت انتخابات می رویم و قطعا دشمن روی انتخابات و بحث مشارکت ما نظر دارد و تا انتخابات تلاش خود را خواهد کرد که از این انتخابات جهت رسیدن به اهداف خود بهره ببرد. بنابراین ما هم باید هوشیار باشیم."

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ صورت گرفت و در انتهای برنامه برگزیدگان مسابقه شعر و دلنوشته­ی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، اشعار خود را خواندند و از آنها تقدیر شد.

1

2

3

6

7

5