javan1

 

به نام خداوند جان‌آفرین       حکیم سخن در زبان‌آفرین

پیشران حرکت انقلاب، جوانان هستند. جوان سرشار از امید و نشاط است.

                                                                                                                    « مقام معظم رهبری»

در پی اعلام بزرگداشت روز جوان به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) مراسمی در روز چهارشنبه مورخ 02/12/1402 در ساعت 9 صبح در تالار بزرگ فردوسی دانشکده‌ی ادبیات با حضور مسئولین دانشکده، استادان و شرکت پرشور جوانان دانشجو برگزار شد.

در آغاز پس از اعلام برنامه، ریاست محترم دانشکده جناب آقای دکتر حسنی به ایراد سخن پرداختند. ایشان ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران سخن خود را با این مطالب شروع کردند که جوان و جوانی را باید قدر بدانیم زیرا هیچ کشوری بدون حضور جوانان توسعه پیدا نمی‌کند. وی ضمن مغتنم دانستن حضور جوانان در دانشکده، آن‌ها را سرمایه‌ی اصلی موفقیت دانشکده دانست و بر اهمیت نقش‌آفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی تاکید کردند. ایشان هم‌چنین ضمن تقدیر از حضور پرشور جوانان در راهپیمایی 22بهمن و پاسداشت ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، شرکت در انتخابات را مهم، سرنوشت‌ساز و از مؤلفه‌های امنیت و اقتدار دانستند. ‌

javan2

در ادامه دکتر غلام رضا بهرام پور ضمن معرفی گروه آیینی جام از ریشه داشتن این آیین در اعصار و تاریخ ایران زمین سخن گفت. بعد از آن گروه بازی های آیینی شهرستان جام به سرپرستی جناب آقای امید علی ملکی آهنگ سریال امام علی (ع) را نواخته و به نمایش گذاشتند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

سپس دکتر بهرام‌پور در توضیح بازی‌های آیینی گفت: بازی‌های آیینی جام در گذشته‌های دور از عهد باستان تا عهد اسلامی و بعدها بیش‌تر جنبه‌ی نیایش داشته است.

وی در ادامه‌ی توضیحات خود بیان داشت که یک بخش از این بازی‌های آیینی، چوب بازی بوده که یک جنبه‌ی آن تمرین رزمی است و چون در این تمرینات اجازه استفاده از سلاح نداشتند به جای آن از چوب استفاده می‌کردند. ایشان در ادامه نیز بر جنبه‌ی نمادین این بازی که پیروزی حق بر باطل است تاکید کرد.

javan3

سپس این گروه، حرکات نمایشی خود را با شیوه‌ای زیبا به نمایش گذاشتند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت و تشویق آن‌ها را در پی داشت. در پایان نوازندگان با نواختن مقام الله حضار را بدرقه کردند.      

javan4