jahad1

به نام خداوند خورشید و ماه          که دل را به نامش خرد داد راه

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است؛ این عمل را باید با شوق و بوقت انجام داد.

                                                                                                                                              «مقام معظم رهبری»

در روز دوشنبه 30 بهمن 1402 جلسه‌ای تحت عنوان "جهاد تبیین:خاطراتی از هم‌رزمان آسمانی" با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سرکار خانم دکتر شریفی معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی سخنرانی کوتاهی جهت خوش‌آمدگویی به حاضرین و مقدمه‌ای برای شروع جلسه ارائه کردند.

در ادامه جناب سرهنگ حسین فنایی ابتدا به معرفی خود پرداختند و در بخش اول خاطرات خود به سخنان مقام معظم رهبری در مورد نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره داشتند و رمز موفقیت رزمنده‌ها در خاکریز را پشتوانه‌ای به نام زن، چه به عنوان مادر و چه به عنوان همسر دانستند که با عزمی راسخ رزمنده‌ها را راهی جبهه می‌کردند و در این باب همسران شهید سردار سلیمانی و شهید عبدالله‌نژاد را مثال زدند و در این راستا خاطره ای با نام بوسه اخر را تعریف کردند.

ایشان در بخش دوم خاطرات خود ضمن بیان خاطره ای از یکی از شهدای سلحشور دفاع مقدس که سبب پیروزی همرزمانش در یکی از حملات به خط دشمن بعثی شد، بیان داشتند که رزمنده‌ها در جنگ، تفسیر عملی قرآن را می‌دیدند و در این مورد به آیه‌ی 249 سوره‌ی بقره اشاره کردند که می‌فرماید: اگر شما ایمان داشته باشید می‌توانید با گروهی اندک بر سپاهی بزرگ غلبه کنید.

jahad2

جناب آقای فنایی در بخش سوم خاطرات خود به نحوه‌ی مجروحیت خود اشاره داشتند و گفتند هیچ جانبازی از شرایط فعلی خود پشیمان نیست و آن را انتخابی از جانب خدا و افتخاری برای خود می‌داند. ایشان در پایان سخنان خود، شرکت در انتخابات را به دلیل اهمیت حفظ ارزشهایی که رزمندگان با اهدای خون و زندگی خود پاس داشتند، حائز اهمیت دانستند. در پایان مراسم از جناب سرهنگ حسین فنایی و دکتر مصطفی الموسوی با تقدیم لوحهایی تقدیر شد.

jahad3