ferdowsi1

همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در روز سه‌شنبه 1403/02/24 در ساعت 9 صبح با تلاوت آیات قرآن کریم، سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا(ع) کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این همایش دکتر مسعود میرزائی شهرابی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک دهه کرامت و خیر مقدم به حاضران در جلسه، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای در خصوص فردوسی، بیاناتی را در مورد اهمیت شاهنامه و شاهنامه‌پژوهی بیان داشته و گفتند: دانشگاه فردوسی مشهد به خود می‌بالد که فرهنگ شاهنامه را اشاعه و خانه امن شاهنامه‌پژوهان شده است. دانشگاه فردوسی نام فردوسی را نه در جبین بلکه در قلب ترسیم می‌کند.

ferdowsi2

ferdowsi3

ferdowsi4

ferdowsi8

در ادامه آقایان حجت الاسلام و المسلمین گنابادی معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی،محمد حسین زاده مدیر کل ارشاد و فرهنگ اسلامی خراسان رضوی و دکتر جامی از دانشگاه هرات به سخنرانی پرداختند.

ferdowsi11

همچنین دراین مراسم، از چهار جلد مجموعه مقالات همایش فردوسی سال 1402 رونمایی شد و با نقالی شاهنامه توسط دختر هنرمندی از چهارمحال بختیاری و اجرای موسیقی سنتی زینت بخش این مراسم بود. این همایش در روزهای چهارشنبه 1403/2/26 و پنج‌شنبه1403/02/27 با برگزاری نشست‌های تخصصی و سخنرانی محققان به کار خود ادامه خواهد داد.

ferdowsi9

ferdowsi10

ferdowsi12

ferdowsi13

ferdowsi14

ferdowsi15

ferdowsi18