An introduction to Early Persian Qur anic Translations | محمدجعفر یاحقی | ۲۰۰۲-۲ |
PARADIGMATIC RELATIONSHIPS AMONG KINGS AND HEROES IN FIRDAWSI’S SHAHNAMEH | سیدمهدی زرقانی | ۲۰۰۹-۱ |
Children as a mail theme in the Shahanameh | محمدجعفر یاحقی | ۲۰۱۱-۱ |
Symbols of Unification, Love, and Peace among Civilizations | مهدخت پورخالقی چترودی | ۲۰۱۲-۴ |
The Analysis of Quranic Collocations in the Orchard - Boostan of Sa’di | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۸ |
Assessing Speech Acts of Curses and Prayers in Persian | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۹ |
Assessing the Diachronic Etymology and Lexical Collocations in Nizami’s Khamseh, The Quintuplet | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۹ |
Assessing Lexical Collocations in the Masnavi Manavi by Maulana | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۱۱ |
The Investigation of Phonological Processes in Mashhadi Dialect | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۱۱ |
The Investigation of Shortening Processes of Persian Vocabularies in Web Chats | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۲-۱۲ |
Abdaliyah thesis by molana yaghoob charkhi | محمد تقوی,سیدحسین فاطمی,عبداله رادمرد | ۲۰۱۳-۱ |
An Analysis of English Translation of Collocations in Sa’di’s Orchard: A Comparative Study | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۱ |
GENDER DIFFERENCES IN LANGUAGE USEAN ANALYSIS OF SIMIN DANESHVAR’S SAVUSHUN | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۱ |
The Assessment of Defamiliarization in Forough Farrokhzad’s Poetry | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۳ |
A Comparative Analysis of Lexical Collocations in Molavi’s Mathnavi and Its Translation | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۴ |
Assessing the effects of dyslexia on second language acquisition | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۶ |
An Assessment of Lexical Sense Relations Based on Word Association Test | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۳-۱۱ |
Effectiveness of the Linguistic Plays on Improving the Reading Skills of Educable Mentally Retarded Preliminary School Students | شیما ابراهیمی | ۲۰۱۴-۴ |
Analysis of “Dorjoldorar” as an unknown and literary book by -Asileddin Vaez Dashtaki | زهرا اختیاری,فرزاد قائمی | ۲۰۱۴-۱۰ |
Comparison in the Metaphorical Usage of the Word “Wisdom” in the Poems of Two Khorasanian Rational Poets Using Cognitive Linguistics | اندیشه قدیریان | ۲۰۱۵-۵ |
Human resource management efficiency and Shahnamah (based) on a comprehensive model of management factors effecting the productivity of manpower of doctor Mehdi Alvani | مهدخت پورخالقی چترودی | ۲۰۱۵-۶ |
Shahname Firdausi and Transformational Management with Attitude Comparison Ulrich Transformation Pattern | مهدخت پورخالقی چترودی | ۲۰۱۵-۶ |
Imagology of Iranians in One Thousand Nights and One Night | احسان قبول | ۲۰۱۶-۱ |
دراسة تحلیلیة فی التناقضات الظاهریة فی نهج البلاغة | عبداله رادمرد,احسان قبول | ۲۰۱۶-۱۲ |
Reading the Adaption of Baba Sobhan’s Tale through the Lens of Genette’s Intertextuality | سمیرا بامشکی | ۲۰۱۷-۹ |
Are Bahman, Son of Esfandiar Rouintan, and Longimanus Artaxerxes the same person? | فرزاد قائمی | ۲۰۱۷-۱۲ |
A Critical Survey of Comparative Studies conducted about Rūmī and Mathnawi | محمد تقوی,ابوالقاسم قوام | ۲۰۱۸-۱۰ |
Analysis of Stigma in Sadegh Hedayat s short stories according to Erving Goffman s Theory | محمد تقوی | ۲۰۱۸-۱۱ |
When Literature and Religion Intertwine: Rostam as a Pre-Historic Iranian Hero or the Shi’itic Missionary? | فرزاد قائمی | ۲۰۱۹-۷ |
In Memoriam: Sayyed Mohammad Dabirsiyāqi (24 February 1920–8 October 2018) Educator, Writer, Editor, and Scholar of Classical Persian Literature | محمدجعفر یاحقی | ۲۰۱۹-۱۱ |
An Introduction to Cultuling Analysis in Light of Variational Pragmatics: A Step Toward Euculturing | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۰-۷ |
Cultuling Analysis: A New Methodology for Discovering Cultural Memes | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۰-۱۰ |
ویژگیها و عملکرد فرمانروای آرمانی در اندیشۀ فارابی و فردوسی | عبداله رادمرد,محمدجعفر یاحقی | ۲۰۲۱-۱ |
Cultuling Analysis of “Devaluation” in the Iranian Culture | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۲ |
Sapioemotionality as a New Attribute in Socio-Cultural Studies | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۲ |
Enhancing the Communicative Skills of Normal and Mentally-Challenged Learners through Emo-Sensory Textbooks | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۶ |
Making Accreditation with English in Daily Conversations | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۹ |
Introducing emo-educational divorce and examining its relationship with teaching burnout, teaching motivation, and teacher success | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۲-۱۱ |
How a Literary work becomes a Literary Movement? Case Study: Hamla-ie Haidari | فرزاد قائمی | ۲۰۲۳-۱ |
Emotions and Success in Education: From Apathy to Transpathy | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۳-۳ |
Medicinal plants and foods with metaphorical concepts in Rumi’s “Masnavi Manavi”: The psychosomatic approach to human health | زهرا اختیاری | ۲۰۲۳-۹ |
Examining the role of emo-sensory intelligence in teaching burnout, teaching interest, and teachers success | شیما ابراهیمی | ۲۰۲۵-۴ |