1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همایش بین‌المللی پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در پرتو زبان عربی و جریان‌های ادبی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه  ۵ و 6 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است.

در ابتدای مراسم افتتاحیه این همایش جناب آقای  دکتر غلامرضا حسنی درمیان رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دبیر اجرایی این همایش به سخنانی در رابطه با لزوم تبادل فرهنگی با کشورهای دیگر برای تقویت بنای اسلام و تقویت علم و دانش پرداختند.

دبیر اجرایی همایش با بیان اینکه هدف این همایش غنا بخشیدن به پژوهش پیرامون چالش‌های پیش روی علوم اجتماعی و علوم انسانی است گفت: این همایش در محورهای مطالعات زبانی و ادبی، مطالعات تربیتی و روانشناسی، مطالعات تاریخی، مطالعات جغرافیایی، مطالعات اجتماعی و فلسفی، مطالعات توسعه پایدار و کیفیت و آموزش به مدت دو روز در حال برگزاری می‌باشد. دکتر حسنی درمیان افزود: در این همایش از ۲۵۳ مقاله دریافتی تعداد ۱۵۱ مقاله پذیرش شده است که ۱۱۰ مقاله آن به زبان عربی و بقیه مقالات به زبان فارسی، انگلیسی و کردی است. در ادامه این مراسم دکتر حیدر عبد الزهره التمیمی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه عراق، دکتر سید حسین سیدی عضو هیأت علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات عرب و دکتر احمدرضا حیدریان شهری مدیر گروه آموزشی زبان و ادبیات عرب سخنانی ایراد فرمودند.

لازم به ذکر است در این همایش حدود 80 نفر از پژوهشگران عراقی و همچنین حدود ۱۰ نفر از پژوهشگران ایرانی به صورت حضوری و مجازی در نشست‌های تخصصی به ارائه مقاله می‌پردازند.

2

3

4

 

5

 

6

7